مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری منتشر کرد:

تبیین مبانی فکری سیاست‌گذاری کارآفرینی

نتایج چشمگیر کارآفرینان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازیگران توسعه اقتصادی و اجتماعی، توجه سیاست‌گذاران را به خود جلب کرده است. بخش قابل‌توجهی از سیاست‌ها به تسهیل شرایط برای انجام فعالیت‌های کارآفرینی اختصاص دارد. سیاست‌گذاری کارآفرینی به منزله حوزه‌ای نوظهور، به‌خوبی توسعه‌نیافته و اغلب سیاست‌هایی که با هدف توسعه کارآفرینی تنظیم شده، به کسب‌وکارهای کوچک‌ومتوسط توجه داشته و سیاست‌گذاری برای توسعه کارآفرینی مغفول مانده است. ازاین‌رو ایجاد درک مشترک و بینش صحیح از سیاست کارآفرینی ضروری می‌نماید.
تصویر تبیین مبانی فکری سیاست‌گذاری کارآفرینی

هدف این پژوهش، تبیین مبانی فکری سیاست‌گذاری کارآفرینی است که با بهره‌مندی از روش پژوهش کیفی انجام شده و برای گردآوری و تحلیل داده‌ها نیز از روش کتابخانه‌ای و تحلیل اسناد استفاده شده است. بدین منظور ابتدا منابع نوشتاری و منتشرشده در خصوص سیاست‌گذاری کارآفرینی گردآوری و بنیان‌های نظری موضوع تبیین شدند. سپس با معرفی اهمیت، اهداف و ماهیت سیاست کارآفرینی، قلمرو نظری سیاست‌گذاری کارآفرینی نسبت به سایر حوزه‌های مشابه تحلیل و بررسی شدند.

نتایج حاکی از آن است که سیاست‌های کارآفرینی از نظر اهداف، ابزار، تمرکز، دوره زمانی، اولویت‌بندی، نحوه ارزیابی و نتایج، منحصربه‌فرد بوده و نسبت به سایر مفاهیم مشابه از جمله سیاست‌های توسعه کسب‌وکار، متفاوت است. در انتهای مقاله توصیه‌های سیاستی برای سیاست‌گذاری توسعه کارآفرینی عرضه‌شده است.

برای مطالعه و دریافت متن کامل این مقاله، روی لینک زیر کلیک کنید.

114966
ارسال نظر

  1. مخاطبان و فرهیختگان گرامی؛ نظرات حاوی مطالب توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.