دوگانۀ اولویت آموزش و بهداشت در دوران شیوع کرونا

شبیه‌سازی علمی تأثیر بازگشایی مدارس بر شرایط شیوع کرونا در شهر تهران

پژوهش «شبیه‌سازی علمی تأثیر بازگشایی مدارس بر شرایط شیوع کرونا در شهر تهران» در جهت ارزیابی علمی تأثیر بازگشایی مدارس بر شیوع کرونا و همچنین مقایسه عملکرد کشورهایی که تلفات بالایی در دوران کرونا داشته‌اند تهیه شده است.
تصویر شبیه‌سازی علمی تأثیر بازگشایی مدارس بر شرایط شیوع کرونا در شهر تهران

در مقدمه آمده است:

عدم بازگشایی جدی مدارس در ابتدای سال تحصیلی 99-1400 و اختیاری نمودن حضور دانش‌آموزان در مدارس باعث گردید آموزش مدارس در همه مناطق کشور به صورت غیرحضوری در پیش گرفته شود. متأسفانه همانگونه که پیش‌بینی می‌شد این سیاست نتوانست کیفیت آموزش‌ها در کشور را در حد مطلوب به پیش برد و در نهایت منجر به درخواست بازگشایی مدارس از سوی وزیر آموزش و پرورش گردید. متأسفانه تا کنون درخواست وزیر محترم منجر به تجدید نظر تصمیم‌گیران کشور در ستاد کرونا نشده است.

در این‌باره به نظر می‌رسد ضمن آنکه ابعاد بلند‌مدت آموزش‌های کم کیفیت و تأثیر آن بر اُفت تحصیلی، بازماندگی از تحصیل و نابرابری آموزشی به حد کافی تبیین نشده است، اطلاعات و آمار علمی در رابطه با تأثیر بازگشایی مدارس بر بازگشایی نیز تولید نگردیده است.

با توجه به این کاستی‌ها، مرکز بررسی‌های استراتژیک سعی کرده است در گزارش‌های متعدد عواقب تعطیلی مدارس را برای سیاستگذاران کشور توصیف و تبیین کند. در همین راستا این مرکز در اواخر آذرماه 99 سفارش مدل شبیه‌سازی تأثیر بازگشایی مدارس بر شیوع کرونا را به متخصصان این رشته داد تا برآورد از میزان تأثیر بازگشایی مدارس بر آموزش‌ها داشته باشد. در این گزارش سیاستی مهم‌ترین یافته های این شبیه سازی ارائه خواهد شد. همچنین به عنوان یک مقدمه مروری بر اقدامات سایر کشورها در موضوع بازگشایی مدارس خواهیم داشت.

برای مطالعه و دریافت متن کامل این مقاله، روی لینک زیر کلیک کنید.

125720
ارسال نظر

  1. مخاطبان و فرهیختگان گرامی؛ نظرات حاوی مطالب توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.