مسئولیت فرهنگی شرکت ها

تصویر مسئولیت فرهنگی شرکت ها

در ادبیات مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها تاکید بسیاری بر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها شده است

دکتر کیومرث اشتریان*: مسئولیت فرهنگی شرکت‌ها عبارتست از احساس مسئولیت و انجام فعالیت‌هایی که معطوف به فرهنگ عمومی جامعه، ارتقاء همزیستی بین‌المللی، اصلاح خرده فرهنگ کجرو، افزایش خلاقیت، بهبود زندگی مدنی و زیباسازی سیمای شهری-روستای و هر آنچه که به فرهنگ و رفتار و ایستارهای زندگی انسانی مربوط می‌شود.
در ادبیات مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها تاکید بسیاری بر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها شده است اما در خصوص مسئولیت فرهنگی آنها سخن کمتر است. امروزه شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در عرصه جهانی فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها در صورت ایفای مسئولیتی فرهنگی می‌توانند درفرهنگ بین‌الملل تاثیر گذار باشند. این فعالیت‌ها می‌تواند از طریق انتشار خدمات و محصولات بین‌المللی، میان فرهنگی یا از طریق ارتقاء گفتگوی بین‌المللی فرهنگ انجام شود.
فرهنگ در مفهوم وسیع آن شامل روش زندگی و در مفهوم مضیق آن شامل خدمات و محصولات فرهنگی می‌شود. گفتگوی بین‌المللی فرهنگی مهم‌ترین دستاورد مسئولیت فرهنگی شرکت‌هاست.
*دانشیار سیاستگذاری عمومی دانشگاه تهران

71457
ارسال نظر

  1. مخاطبان و فرهیختگان گرامی؛ نظرات حاوی مطالب توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.