همزمان با معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس منتشر می شود:

وزارت آموزش و پرورش؛ اقدامات و دستاوردها

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ در گزارشی با عنوان «اقدامات و دستاوردهای دولت یازدهم - وزارت آموزش و پرورش» به تبیین فعالیت‌های انجام گرفته در وزارتخانه آموزش و پرورش در دولت یازدهم پرداخته است.
یافته‌های‌ پژوهشی سیاستی عمومی

فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی» منتشر کرد:

ارائه مدل بهبودیافته دسته‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران

در چند سال گذشته، توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و در نتیجه تأمین مالی نوآوری و فناوری، به منظور بهبود فضای کسب‌وکار، مورد توجه مدیران و سیاستگذاران قرار گرفته است. چالش اصلی که با گذشت زمان و اجرای مدل‌های موجود نمایان شد، این است که معیارهای دانش‌بنیان بودن یا دانش‌بنیان شدن یک شرکت با معیارها و شاخص‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان متفاوت است.

فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی» منتشر کرد:

مقایسه سیاستگذاری آموزشی ایران و ژاپن در مقطع ابتدایی

آموزش‌وپرورش تطبیقی حوزه‌ای از آموزش است که نظام آموزشی یک کشور را با استفاده از اطلاعات و نظام‌های آموزشی دیگر کشورها تحلیل و سیاست‌هایی برای بهبود آموزش طراحی می‌کند.

همزمان با معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس منتشر می شود:

وزارت آموزش و پرورش؛ اقدامات و دستاوردها

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ در گزارشی با عنوان «اقدامات و دستاوردهای دولت یازدهم - وزارت آموزش و پرورش» به تبیین فعالیت‌های انجام گرفته در وزارتخانه آموزش و پرورش در دولت یازدهم پرداخته است.
یافته‌های‌ پژوهشی سیاستی عمومی

فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی» منتشر کرد:

ارائه مدل بهبودیافته دسته‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران

در چند سال گذشته، توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و در نتیجه تأمین مالی نوآوری و فناوری، به منظور بهبود فضای کسب‌وکار، مورد توجه مدیران و سیاستگذاران قرار گرفته است. چالش اصلی که با گذشت زمان و اجرای مدل‌های موجود نمایان شد، این است که معیارهای دانش‌بنیان بودن یا دانش‌بنیان شدن یک شرکت با معیارها و شاخص‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان متفاوت است.

فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی» منتشر کرد:

مقایسه سیاستگذاری آموزشی ایران و ژاپن در مقطع ابتدایی

آموزش‌وپرورش تطبیقی حوزه‌ای از آموزش است که نظام آموزشی یک کشور را با استفاده از اطلاعات و نظام‌های آموزشی دیگر کشورها تحلیل و سیاست‌هایی برای بهبود آموزش طراحی می‌کند.

در نشست «مسئله‌شناسی کنکور و بررسی چالش‌های اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو» مطرح شد:

سهم ۵۰ درصدی «سهمیه‌ای‌ها» از رشته‌های پزشکی

نشست «مسأله شناسی کنکور و بررسی چالش‌های اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو» روز چهارشنبه مورخ دوم مرداد ۱۳۹۸ در محل تالار تدبیر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.
گزارش نشست
کتاب «راهنمای نگارش گزارش‌های راهبردی در حوزه سیاستگذاری عمومی؛ برای مشاوره‌دهندگان سیاسی در اروپای مرکزی و شرقی» نوشته ایون یانگ و لیزا کوئین نوشته شده است. این کتاب توسط مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری ترجمه شده است.
سیده گل‌افروز رمضانی (دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی توسعۀ آموزش عالی دانشگاه کردستان)، امید مهنی (دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی) و نعمت‌الله عزیزی (استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه کردستان) در مقاله‌ای به موضوع چالش‌های آموزش بزرگسالان و راهکارهایی جهت بهبود آن پرداختند. این مقاله در شماره ۲۹ فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی به چاپ رسیده است.
خبر توانمندسازی
مقاله «نگرشی مقایسه‌ای به اهداف شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری با کارکردها و جایگاه فعلی آن» نوشته سید سپهر قاضی نوری (استاد گروه مدیریت فناوری دانشگاه تربیت مدرس) در فصلنامه شماره ۲۸ مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی ویژه پاییز ۹۷ به چاپ رسیده‌است.
مقاله سیاستی عمومی