همزمان با معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس منتشر می شود:

وزارت آموزش و پرورش؛ اقدامات و دستاوردها

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ در گزارشی با عنوان «اقدامات و دستاوردهای دولت یازدهم - وزارت آموزش و پرورش» به تبیین فعالیت‌های انجام گرفته در وزارتخانه آموزش و پرورش در دولت یازدهم پرداخته است.
یافته‌های‌ پژوهشی سیاستی عمومی

فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی» منتشر کرد:

مقایسه سیاستگذاری آموزشی ایران و ژاپن در مقطع ابتدایی

آموزش‌وپرورش تطبیقی حوزه‌ای از آموزش است که نظام آموزشی یک کشور را با استفاده از اطلاعات و نظام‌های آموزشی دیگر کشورها تحلیل و سیاست‌هایی برای بهبود آموزش طراحی می‌کند.

در نشست «مسئله‌شناسی کنکور و بررسی چالش‌های اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو» مطرح شد:

سهم ۵۰ درصدی «سهمیه‌ای‌ها» از رشته‌های پزشکی

نشست «مسأله شناسی کنکور و بررسی چالش‌های اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو» روز چهارشنبه مورخ دوم مرداد ۱۳۹۸ در محل تالار تدبیر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.
گزارش نشست
همه خبر (3)یافته‌های‌ پژوهشی سیاستی (3) (1)

همزمان با معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس منتشر می شود:

وزارت آموزش و پرورش؛ اقدامات و دستاوردها

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ در گزارشی با عنوان «اقدامات و دستاوردهای دولت یازدهم - وزارت آموزش و پرورش» به تبیین فعالیت‌های انجام گرفته در وزارتخانه آموزش و پرورش در دولت یازدهم پرداخته است.
یافته‌های‌ پژوهشی سیاستی عمومی

فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی» منتشر کرد:

مقایسه سیاستگذاری آموزشی ایران و ژاپن در مقطع ابتدایی

آموزش‌وپرورش تطبیقی حوزه‌ای از آموزش است که نظام آموزشی یک کشور را با استفاده از اطلاعات و نظام‌های آموزشی دیگر کشورها تحلیل و سیاست‌هایی برای بهبود آموزش طراحی می‌کند.

در نشست «مسئله‌شناسی کنکور و بررسی چالش‌های اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو» مطرح شد:

سهم ۵۰ درصدی «سهمیه‌ای‌ها» از رشته‌های پزشکی

نشست «مسأله شناسی کنکور و بررسی چالش‌های اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو» روز چهارشنبه مورخ دوم مرداد ۱۳۹۸ در محل تالار تدبیر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.
گزارش نشست
سیده گل‌افروز رمضانی (دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی توسعۀ آموزش عالی دانشگاه کردستان)، امید مهنی (دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی) و نعمت‌الله عزیزی (استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه کردستان) در مقاله‌ای به موضوع چالش‌های آموزش بزرگسالان و راهکارهایی جهت بهبود آن پرداختند. این مقاله در شماره ۲۹ فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی به چاپ رسیده است.
خبر توانمندسازی

در دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی اتاق فکر «حقوق کودکان در ایران» مطرح شد:

پولی شدن آموزش و بازماندن کودکان از تحصیل

دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی اتاق فکر «حقوق کودکان در ایران» با موضوع آسیب‌شناسی آموزش رایگان و اجباری و با تمرکز بر کودکان بازمانده از تحصیل، در تالار تدبیر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برگزار شد.
خبر گزارش نشست
در بند 3-2 سیاست‌های کلی (ایجاد تحول در نظام آموزش‌و‌پرورش) بر نگهداشت و به کارگیری بهینۀ نیروی انسانی مورد نیاز آموزش‌و‌پرورش و بسترسازی برای جذب و نگهداری معلمان کارآمد به مدیران آموزش‌و‌پروش تأکید شده است. در این پژوهش با استفاده از رویکرد پژوهش کیفی، به مطالعۀ عوامل تأثیرگذار بر نگهداشت استعدادها در دورۀ دوم متوسطۀ مدارس دولتی آموزش‌و‌پرورش شهر اردبیل پرداخته شده است.