نوآوری در تولید و توزیع اطلاعات باعث تغییرات انقلابی در جامعه مدرن و ظهور پارادایم اقتصادی تکنولوژیکی جدید «اقتصاد دیجیتالی» می‌شود. اطلاعات به مهم‌ترین منبع در اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است، در حالی که اطلاعاتی که محصول جامعه هستند، از طریق شبکه‌های کامپیوتری، شکل جریان‌های دیجیتالی به خود می‌گیرند، محدود به مرزهای ملی نمی‌شوند.

فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی» منتشر کرد:

ارائه مدل بهبودیافته دسته‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران

در چند سال گذشته، توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و در نتیجه تأمین مالی نوآوری و فناوری، به منظور بهبود فضای کسب‌وکار، مورد توجه مدیران و سیاستگذاران قرار گرفته است. چالش اصلی که با گذشت زمان و اجرای مدل‌های موجود نمایان شد، این است که معیارهای دانش‌بنیان بودن یا دانش‌بنیان شدن یک شرکت با معیارها و شاخص‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان متفاوت است.

فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی» منتشر کرد:

مقایسه سیاستگذاری آموزشی ایران و ژاپن در مقطع ابتدایی

آموزش‌وپرورش تطبیقی حوزه‌ای از آموزش است که نظام آموزشی یک کشور را با استفاده از اطلاعات و نظام‌های آموزشی دیگر کشورها تحلیل و سیاست‌هایی برای بهبود آموزش طراحی می‌کند.
نوآوری در تولید و توزیع اطلاعات باعث تغییرات انقلابی در جامعه مدرن و ظهور پارادایم اقتصادی تکنولوژیکی جدید «اقتصاد دیجیتالی» می‌شود. اطلاعات به مهم‌ترین منبع در اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است، در حالی که اطلاعاتی که محصول جامعه هستند، از طریق شبکه‌های کامپیوتری، شکل جریان‌های دیجیتالی به خود می‌گیرند، محدود به مرزهای ملی نمی‌شوند.

فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی» منتشر کرد:

ارائه مدل بهبودیافته دسته‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران

در چند سال گذشته، توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و در نتیجه تأمین مالی نوآوری و فناوری، به منظور بهبود فضای کسب‌وکار، مورد توجه مدیران و سیاستگذاران قرار گرفته است. چالش اصلی که با گذشت زمان و اجرای مدل‌های موجود نمایان شد، این است که معیارهای دانش‌بنیان بودن یا دانش‌بنیان شدن یک شرکت با معیارها و شاخص‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان متفاوت است.

فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی» منتشر کرد:

مقایسه سیاستگذاری آموزشی ایران و ژاپن در مقطع ابتدایی

آموزش‌وپرورش تطبیقی حوزه‌ای از آموزش است که نظام آموزشی یک کشور را با استفاده از اطلاعات و نظام‌های آموزشی دیگر کشورها تحلیل و سیاست‌هایی برای بهبود آموزش طراحی می‌کند.

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی منتشر کرد:

رشد اقتصادی نوآوری محور

مرکز سی.اس.آی.اس و مؤسسه آر.‌تی.آی اینترنشنال که در پاییز سال 2016 آغاز به کار کردند، به ‌منظور ایجاد اقتصادهای مبتنی بر نوآوری و فناوری شروع به بررسی چالش‌های کنونی موجود در کشورهای در حال ‌توسعه نمودند.
خبر اندیشکده‌های جهان
وحید کفیلی (دکتری اقتصاد از دانشگاه شهیدچمران اهواز)، سعید هاشمی (کارشناس ارشد اقتصاد) و فائزه مرندی (کارشناس ارشد اقتصاد) در مقاله‌ای به نقش آموزش بر رابطه فناوری اطلاعات و ارتباطات و شدت انرژی پرداختند.