براساس پژوهش موسسه گالوپ، ایران در شاخص «نرخ خروج دانشجویان» در سال ۲۰۱۵ در رتبه پانزدهم کشورهای دانشجو فرست و در شاخص «میل به مهاجرت» در رتبه نهم قرار دارد. راهکارها و ابزارهای سیاستی به منظور بهره­‌مندی از ظرفیت نخبگان، دانشجویان و متخصصان مقیم خارج از کشور چیست؟
در بند 3-2 سیاست‌های کلی (ایجاد تحول در نظام آموزش‌و‌پرورش) بر نگهداشت و به کارگیری بهینۀ نیروی انسانی مورد نیاز آموزش‌و‌پرورش و بسترسازی برای جذب و نگهداری معلمان کارآمد به مدیران آموزش‌و‌پروش تأکید شده است. در این پژوهش با استفاده از رویکرد پژوهش کیفی، به مطالعۀ عوامل تأثیرگذار بر نگهداشت استعدادها در دورۀ دوم متوسطۀ مدارس دولتی آموزش‌و‌پرورش شهر اردبیل پرداخته شده است.
همه خلاصه سیاستی (1)یافته‌های‌ پژوهشی سیاستی (1)
براساس پژوهش موسسه گالوپ، ایران در شاخص «نرخ خروج دانشجویان» در سال ۲۰۱۵ در رتبه پانزدهم کشورهای دانشجو فرست و در شاخص «میل به مهاجرت» در رتبه نهم قرار دارد. راهکارها و ابزارهای سیاستی به منظور بهره­‌مندی از ظرفیت نخبگان، دانشجویان و متخصصان مقیم خارج از کشور چیست؟
در بند 3-2 سیاست‌های کلی (ایجاد تحول در نظام آموزش‌و‌پرورش) بر نگهداشت و به کارگیری بهینۀ نیروی انسانی مورد نیاز آموزش‌و‌پرورش و بسترسازی برای جذب و نگهداری معلمان کارآمد به مدیران آموزش‌و‌پروش تأکید شده است. در این پژوهش با استفاده از رویکرد پژوهش کیفی، به مطالعۀ عوامل تأثیرگذار بر نگهداشت استعدادها در دورۀ دوم متوسطۀ مدارس دولتی آموزش‌و‌پرورش شهر اردبیل پرداخته شده است.