محسن طاهری دمنه استادیار گروه آینده‌پژوهی دانشکدۀ علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه اصفهان به تحلیلی آینده‌پژوهانه درباره عناصر سازندۀ تصاویر آینده پرداخته است. این مقاله در شماره ۲۹ فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی به چاپ رسیده است.
خبر سبك زندگی و اوقات فراغت

بازنمایی ایران در فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فجر

سیمای سیمرغ

تحلیل حاضر متکی بر تجربه سال گذشته و با هدف توصیف و تحلیل متن حاصل از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و نگاه نو جشنواره فجر ۹۷ سامان یافت تا مشخص شود در این متن چه چیزهایی با چه درجه از وضوح «بازنمایی»، «انکار»، «بزرگنمایی»، «تحقیر» یا «وعده داده» می‌شود.

اقتصاد ناپیدای تلویزیون

سیاست ارتباطی یا بخت آزمایی عمومی

برنامه‌های تلویزیونی و خصوصا برنامه‌های ورزشی جولانگاه تبلیغاتی شده‌است که مخاطب را دعوت می‌کند با هزینه‌ای اندک در مسابقه‌ای شرکت کند که مآلا به یک قرعه‌کشی و انتخاب یک یا چند برنده خوش‌شانس و اهدای جایزه‌ای قابل توجه می‌انجامد.
همه خبر (1)مقاله سیاستی (2)یافته‌های‌ پژوهشی سیاستی (4)
محسن طاهری دمنه استادیار گروه آینده‌پژوهی دانشکدۀ علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه اصفهان به تحلیلی آینده‌پژوهانه درباره عناصر سازندۀ تصاویر آینده پرداخته است. این مقاله در شماره ۲۹ فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی به چاپ رسیده است.
خبر سبك زندگی و اوقات فراغت

بازنمایی ایران در فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فجر

سیمای سیمرغ

تحلیل حاضر متکی بر تجربه سال گذشته و با هدف توصیف و تحلیل متن حاصل از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و نگاه نو جشنواره فجر ۹۷ سامان یافت تا مشخص شود در این متن چه چیزهایی با چه درجه از وضوح «بازنمایی»، «انکار»، «بزرگنمایی»، «تحقیر» یا «وعده داده» می‌شود.

اقتصاد ناپیدای تلویزیون

سیاست ارتباطی یا بخت آزمایی عمومی

برنامه‌های تلویزیونی و خصوصا برنامه‌های ورزشی جولانگاه تبلیغاتی شده‌است که مخاطب را دعوت می‌کند با هزینه‌ای اندک در مسابقه‌ای شرکت کند که مآلا به یک قرعه‌کشی و انتخاب یک یا چند برنده خوش‌شانس و اهدای جایزه‌ای قابل توجه می‌انجامد.

گزارش بررسی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم

میدان مناقشه

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چند چالش اساسی و عمده از جمله «تعدد نهادها و مراکز تاثیرگذار در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت در عرصه فرهنگ و هنر»، «ناکارآمدی ساختار و کمبود نیروی انسانی متخصص»، «محدودیتهای فقهی و شرعی» و «ضعف اقتصاد فرهنگ» مواجه است.
با توجه به نقش بالقوۀ شبکۀ ملی اطلاعات در سیاست‌گذاری و سامان‌دهی فرهنگی فضای مجازی در کشور، در پژوهش حاضر، جایگاه این طرح در سیاست‌های فرهنگی مجموعه‌ای از اسناد مهم و بالادستی جمهوری اسلامی ایران مطالعه می‌شود.
اصولا برند نوردیک و اسکاندیناوی و نام و تصویر هریک از این کشورها، حامل فرایندهای ذهنی، ادراکی و بصری است که با خود بسیاری از مفاهیم جذاب را به همراه دارد. بررسی روند ساخت برندینگ و تصویرسازی منطقه‌ای و ملّی کشورهای شورای نوردیک از اهداف پژوهش حاضر است.
مقاله سیاستی رسانه اروپا