بررسیها
نشست «ارائه مدل سیاستی مپ و نقد و بررسی راهبردی آن» با حضور دکتر حسامالدین آشنا(رئیس مرکز برسیهای استراتژیک ریاستجمهوری و مشاور رئیسجمهور)، آقای دکتر جمالینژاد (معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریها)، آقای دکتر زارع (استاندار گیلان)، آقای حسینزادگان (استاندار مازندران)، نمایندگان و کارشناسان سازمان برنامه، مدیران و کارشناسان خدمات شهری و توسعه روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریها، نماینده سازمان بازرسی کل کشور و مدیران پسماند استانهای گیلان و مازندران، روز یکشنبه، 26 بهمنماه 1399 در مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.
آزمونهای بین المللی تیمز و پرلز بیش از 25 سال است که در کشورمان برگزار شده است و تصویر بلندمدت مناسبی از وضعیت آموزشها در کشورمان ارائه میدهد. تحلیل نتایج این آزمونها بر اساس مؤلفههایی همچون؛ منطقه جغرافیایی و وضعیت اقتصادی خانواده دانشآموزان که توسط مرکز ملی مطالعات بین المللی تیمز و پرلز انجام میگیرد، اطلاعات ارزشمند و راهبردی بسیار حیاتی در اختیار سیاستگذاران کشور قرار میدهد. بهرغم این موضوعات و همچنین هزینههایی که کشورمان برای شرکت در آزمونها و تحلیل نتایج آن پرداخت میکند، هنوز توجه لازم به یافتههای آزمون تیمز و پرلز در کشورمان صورت نمیگیرد. در همین رابطه، مرکز بررسیهای استراتژیک ریاستجمهوری و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشستی با عنوان «دلالتهای سیاستی مطالعه تیمز 2019» که در تاریخ 28 بهمن 99 برگزار شد، یافتههای آزمون تیمز 2019 را مورد بررسی و ارزیابی اساتید و کارشناسان آموزش و پرورش قرار دادند.
با توجه به پیچیدگیهای ناشی از انقلاب دیجیتال و تأثیر این تغییرات در مناسبات سیاستگذاری داخلی و بینالمللی و از سوی دیگر فقدان راهبرد در زمینه حکمرانی سایبری کشور، این ضرورت وجود دارد تا سلسله نشستهایی در زمینه حکمرانی فضای دیجیتال برگزار شود و این مباحث مورد بحث و گفتگو قرار گیرد تا اجماع و توافق جمعی در زمینه مفاهیم، ارزشها و الزامات این حوزه صورت گیرد.
به این منظور مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری در سومین نشست با محوریت موضوع «فضای مجازی بهمثابه عرصه حکمرانی: ابزارها و الزامات» در تاریخ 31 شهریور 1399 میزبان جناب آقای دکتر روحالله هنرور مدیر گروه محترم حوزه نظام اداری در اندیشکده حکمرانی شریف و فارغالتحصیل دکترای سیستمهای اطلاعاتی مدرسه اقتصاد لندن بود.
این جلسه با حضور متخصصان حوزه حکمرانی سایبری و حکمرانی فضای مجازی و پژوهشگاهها و اندیشکدههای مختلف ازجمله «پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «پژوهشکده سیاستگذاری و اندیشکده حکمرانی شریف»، «مرکز ملی فضای مجازی»، «مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت»، «مرکز همکاریها و مطالعات راهبردی بینالمللی وزارت ارتباطات» و «وزارت امور خارجه» برگزار شده است.
به این منظور مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری در سومین نشست با محوریت موضوع «فضای مجازی بهمثابه عرصه حکمرانی: ابزارها و الزامات» در تاریخ 31 شهریور 1399 میزبان جناب آقای دکتر روحالله هنرور مدیر گروه محترم حوزه نظام اداری در اندیشکده حکمرانی شریف و فارغالتحصیل دکترای سیستمهای اطلاعاتی مدرسه اقتصاد لندن بود.
این جلسه با حضور متخصصان حوزه حکمرانی سایبری و حکمرانی فضای مجازی و پژوهشگاهها و اندیشکدههای مختلف ازجمله «پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «پژوهشکده سیاستگذاری و اندیشکده حکمرانی شریف»، «مرکز ملی فضای مجازی»، «مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت»، «مرکز همکاریها و مطالعات راهبردی بینالمللی وزارت ارتباطات» و «وزارت امور خارجه» برگزار شده است.
نشست «ارائه مدل سیاستی مپ و نقد و بررسی راهبردی آن» با حضور دکتر حسامالدین آشنا(رئیس مرکز برسیهای استراتژیک ریاستجمهوری و مشاور رئیسجمهور)، آقای دکتر جمالینژاد (معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریها)، آقای دکتر زارع (استاندار گیلان)، آقای حسینزادگان (استاندار مازندران)، نمایندگان و کارشناسان سازمان برنامه، مدیران و کارشناسان خدمات شهری و توسعه روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریها، نماینده سازمان بازرسی کل کشور و مدیران پسماند استانهای گیلان و مازندران، روز یکشنبه، 26 بهمنماه 1399 در مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.
آزمونهای بین المللی تیمز و پرلز بیش از 25 سال است که در کشورمان برگزار شده است و تصویر بلندمدت مناسبی از وضعیت آموزشها در کشورمان ارائه میدهد. تحلیل نتایج این آزمونها بر اساس مؤلفههایی همچون؛ منطقه جغرافیایی و وضعیت اقتصادی خانواده دانشآموزان که توسط مرکز ملی مطالعات بین المللی تیمز و پرلز انجام میگیرد، اطلاعات ارزشمند و راهبردی بسیار حیاتی در اختیار سیاستگذاران کشور قرار میدهد. بهرغم این موضوعات و همچنین هزینههایی که کشورمان برای شرکت در آزمونها و تحلیل نتایج آن پرداخت میکند، هنوز توجه لازم به یافتههای آزمون تیمز و پرلز در کشورمان صورت نمیگیرد. در همین رابطه، مرکز بررسیهای استراتژیک ریاستجمهوری و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشستی با عنوان «دلالتهای سیاستی مطالعه تیمز 2019» که در تاریخ 28 بهمن 99 برگزار شد، یافتههای آزمون تیمز 2019 را مورد بررسی و ارزیابی اساتید و کارشناسان آموزش و پرورش قرار دادند.
با توجه به پیچیدگیهای ناشی از انقلاب دیجیتال و تأثیر این تغییرات در مناسبات سیاستگذاری داخلی و بینالمللی و از سوی دیگر فقدان راهبرد در زمینه حکمرانی سایبری کشور، این ضرورت وجود دارد تا سلسله نشستهایی در زمینه حکمرانی فضای دیجیتال برگزار شود و این مباحث مورد بحث و گفتگو قرار گیرد تا اجماع و توافق جمعی در زمینه مفاهیم، ارزشها و الزامات این حوزه صورت گیرد.
به این منظور مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری در سومین نشست با محوریت موضوع «فضای مجازی بهمثابه عرصه حکمرانی: ابزارها و الزامات» در تاریخ 31 شهریور 1399 میزبان جناب آقای دکتر روحالله هنرور مدیر گروه محترم حوزه نظام اداری در اندیشکده حکمرانی شریف و فارغالتحصیل دکترای سیستمهای اطلاعاتی مدرسه اقتصاد لندن بود.
این جلسه با حضور متخصصان حوزه حکمرانی سایبری و حکمرانی فضای مجازی و پژوهشگاهها و اندیشکدههای مختلف ازجمله «پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «پژوهشکده سیاستگذاری و اندیشکده حکمرانی شریف»، «مرکز ملی فضای مجازی»، «مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت»، «مرکز همکاریها و مطالعات راهبردی بینالمللی وزارت ارتباطات» و «وزارت امور خارجه» برگزار شده است.
به این منظور مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری در سومین نشست با محوریت موضوع «فضای مجازی بهمثابه عرصه حکمرانی: ابزارها و الزامات» در تاریخ 31 شهریور 1399 میزبان جناب آقای دکتر روحالله هنرور مدیر گروه محترم حوزه نظام اداری در اندیشکده حکمرانی شریف و فارغالتحصیل دکترای سیستمهای اطلاعاتی مدرسه اقتصاد لندن بود.
این جلسه با حضور متخصصان حوزه حکمرانی سایبری و حکمرانی فضای مجازی و پژوهشگاهها و اندیشکدههای مختلف ازجمله «پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «پژوهشکده سیاستگذاری و اندیشکده حکمرانی شریف»، «مرکز ملی فضای مجازی»، «مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت»، «مرکز همکاریها و مطالعات راهبردی بینالمللی وزارت ارتباطات» و «وزارت امور خارجه» برگزار شده است.
با توجه به پیچیدگیهای ناشی از انقلاب دیجیتال و تأثیر این تغییرات در مناسبات سیاستگذاری داخلی و بینالمللی و از سوی دیگر فقدان راهبرد در زمینه حکمرانی سایبری کشور، این ضرورت وجود دارد تا سلسله نشستهایی در زمینه حکمرانی فضای دیجیتال برگزار شود و این مباحث مورد بحث و گفتگو قرار گیرد تا اجماع و توافق جمعی در زمینه مفاهیم، ارزشها و الزامات این حوزه صورت گیرد.
به این منظور مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری در چهارمین نشست با محوریت موضوع «حکمرانی فناوری و فضای مجازی» در تاریخ 21 مهر 1399 میزبان آقای دکتر مهدی فسنقری، معاون محترم پژوهشی و عضو هیئتعلمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
این جلسه با حضور متخصصان حوزه حکمرانی سایبری و حکمرانی فضای مجازی و پژوهشگاهها و اندیشکدههای مختلف ازجمله «پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «پژوهشکده سیاستگذاری و اندیشکده حکمرانی شریف»، «مرکز ملی فضای مجازی»، «مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت»، «مرکز همکاریها و مطالعات راهبردی بینالمللی وزارت ارتباطات» و «وزارت امور خارجه» برگزار شده است.
به این منظور مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری در چهارمین نشست با محوریت موضوع «حکمرانی فناوری و فضای مجازی» در تاریخ 21 مهر 1399 میزبان آقای دکتر مهدی فسنقری، معاون محترم پژوهشی و عضو هیئتعلمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
این جلسه با حضور متخصصان حوزه حکمرانی سایبری و حکمرانی فضای مجازی و پژوهشگاهها و اندیشکدههای مختلف ازجمله «پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «پژوهشکده سیاستگذاری و اندیشکده حکمرانی شریف»، «مرکز ملی فضای مجازی»، «مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت»، «مرکز همکاریها و مطالعات راهبردی بینالمللی وزارت ارتباطات» و «وزارت امور خارجه» برگزار شده است.
گزارش نشست:
«چالشهای بودجه آموزشوپرورش»
نشست تخصصی بررسی چالشهای بودجهریزی در آموزشوپرورش در تاریخ 29 مهرماه 99 با حضور آقای غلامزاده عسگری مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع وزارت آموزشوپرورش، آقای دکتر امیدی عضو هیئتعلمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، آقای دکتر مروی مدیر گروه اقتصاد اندیشکده مطالعات حاکمیت و سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف، آقای محسنی نیا کارشناس ارشد و پژوهشگر مسائل آموزشوپرورش و خانم عدل بند از سازمان برنامهوبودجه در مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.
پرسش اصلی این نشست چرایی کاستیهای بودجهای در آموزشوپرورش بود و هر یک از مدعوین به ارائه بحث در این زمینه پرداختند.
پرسش اصلی این نشست چرایی کاستیهای بودجهای در آموزشوپرورش بود و هر یک از مدعوین به ارائه بحث در این زمینه پرداختند.