شورای ملی ایرانیان آمریکا به ترامپ توصیه کرد:

گشایش حداکثری با ایران

شورای ملی ایرانیان آمریکا (NIAC) سال ۲۰۱۶، توصیه‌های سیاستی خود را در خصوص تعامل آمریکا با خاورمیانه و بالاخص ایران، با روی کار آمدن رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا (ترامپ) تحت عنوان «گشایش حداکثری با ایران؛ رئیس جمهور ترامپ چگونه می‌تواند امنیت منافع آمریکا در خاورمیانه را تأمین کند.» (Understanding maximizing the Opening with Iran; how president trump Can Secure American interests in the Middle East) منتشر کرده است.
مؤسسه مک‌کینزی سال ۲۰۱۵ در مقاله‌ای با عنوان «عربستان سعودی فراسوی نفت: تحول در سرمایه‌گذاری و بهره‌وری» (Saudi Arabia beyond Oil: The Investment and Productivity Transformation) به مطالعه اقتصاد متکی به نفت عربستان و تلاش این کشور برای فاصله گرفتن از اتکای صرف به درآمدهای نفتی در راستای ایجاد قابلیت «پایداری» پرداخته است.
مقایسه سیاستی اندیشکده‌های جهان

موسسه رند در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد:

جلوگیری از فروپاشی دولت در سوریه

سوریه پس از درگیری به احتمال زیاد دولتی ضعیف در منطقه‌ای بی‌ثبات خواهد بود. در حالی که هیچ راه حل ساده‌ای برای مشکلات ایجاد شده به واسطة جنگ وجود ندارد، پنج سیاست ممکن است بتواند منافع ایالات متحده را در مبارزه با تروریسم و ​​جلوگیری از سقوط دولت در سوریه محافظت کرده و پیش براند.
جاکوب پاراکیلاس در مقاله «درباره انتخابات ایالات متحده: سیاست روسیه پس از ۲۰۱۶» به موضوع انتخاب ترامپ و روابط آمریکا و روسیه پرداخته است. این مقاله در سال ۱۳۹۵ توسط مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ترجمه شد.

مؤسسه امور بین‌الملل و حوزه امنیت آلمان منتشر کرد:

نفی پایان تاریخ

مؤسسه امور بین‌الملل و حوزه امنیت آلمان در مقاله‌ای با عنوان «نفی پایان تاریخ؛ یک تلقی بدیل چینی از نظم بین‌المللی؟» به طرح «یک کمربند یک جاده» به عنوان بلندپروازانه‌ترین و ملموس‌ترین طرح چین در حوزه سیاست خارجی می‌پردازد.

شورای اطلاعات ملی منتشر کرد:

روندهای جهانی؛ تناقض پیشرفت

داستان ما از آینده با یک تناقض آغاز و پایان می‌یابد: روندهای جهانی بیانگر آینده‌ای تاریک و دشوار هستند و این علی رغم پیشرفت در دهه‌های اخیر است. این روندها همچنین دربردارنده فرصت‌هایی هستند که آینده مطمئن‌تر و مفیدتری را ارزانی می‌دارند. در صفحه‌هایِ پیشِ رو، از افق‌های زمانی چندگانه استفاده می‌کنیم که به کشف آینده از چشم اندازهای مختلف، نشان دادن مخاطرات تغییرات ناپیوسته، عمیق و کُند و همچنین به مشخص نمودن نقاط تصمیم کمک می‌کند.
در گزارش حاضر، ناوگان دریایی کشورهای آرژانتین، باهاما، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، اکوادور، مکزیک، پرو، ترینیداد و توباگو، ایالات متحده آمریکا، اروگوئه، ونزوئلا مورد بررسی قرار گرفته است.
یافته‌های‌ پژوهشی سیاستی عمومی