فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی» منتشر کرد:
ارائه مدل بهبودیافته دستهبندی شرکتهای دانشبنیان در ایران
در چند سال گذشته، توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و در نتیجه تأمین مالی نوآوری و فناوری، به منظور بهبود فضای کسبوکار، مورد توجه مدیران و سیاستگذاران قرار گرفته است. چالش اصلی که با گذشت زمان و اجرای مدلهای موجود نمایان شد، این است که معیارهای دانشبنیان بودن یا دانشبنیان شدن یک شرکت با معیارها و شاخصهای حمایت از شرکتهای دانشبنیان متفاوت است.
فصلنامه علمی-پژوهشی «مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی» منتشر کرد:
مقایسه سیاستگذاری آموزشی ایران و ژاپن در مقطع ابتدایی
آموزشوپرورش تطبیقی حوزهای از آموزش است که نظام آموزشی یک کشور را با استفاده از اطلاعات و نظامهای آموزشی دیگر کشورها تحلیل و سیاستهایی برای بهبود آموزش طراحی میکند.
در نشست «مسئلهشناسی کنکور و بررسی چالشهای اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو» مطرح شد:
سهم ۵۰ درصدی «سهمیهایها» از رشتههای پزشکی
نشست «مسأله شناسی کنکور و بررسی چالشهای اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو» روز چهارشنبه مورخ دوم مرداد ۱۳۹۸ در محل تالار تدبیر مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.
نشست تخصصی «کالایی شدن آموزش عمومی در ایران» با محوریت مسئلۀ خصوصی سازی در آموزش و پرورش روز یکشنبه مورخ 30 تیرماه ۱۳۹۸ در تالار تدبیر مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.
شورای اطلاعات ملی منتشر کرد:
روندهای جهانی؛ تناقض پیشرفت
داستان ما از آینده با یک تناقض آغاز و پایان مییابد: روندهای جهانی بیانگر آیندهای تاریک و دشوار هستند و این علی رغم پیشرفت در دهههای اخیر است. این روندها همچنین دربردارنده فرصتهایی هستند که آینده مطمئنتر و مفیدتری را ارزانی میدارند. در صفحههایِ پیشِ رو، از افقهای زمانی چندگانه استفاده میکنیم که به کشف آینده از چشم اندازهای مختلف، نشان دادن مخاطرات تغییرات ناپیوسته، عمیق و کُند و همچنین به مشخص نمودن نقاط تصمیم کمک میکند.
مرکز مطالعات استراتژیک و بینالمللی منتشر کرد:
رشد اقتصادی نوآوری محور
مرکز سی.اس.آی.اس و مؤسسه آر.تی.آی اینترنشنال که در پاییز سال 2016 آغاز به کار کردند، به منظور ایجاد اقتصادهای مبتنی بر نوآوری و فناوری شروع به بررسی چالشهای کنونی موجود در کشورهای در حال توسعه نمودند.
سیده گلافروز رمضانی (دانشجوی دکتری برنامهریزی توسعۀ آموزش عالی دانشگاه کردستان)، امید مهنی (دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی) و نعمتالله عزیزی (استاد گروه علوم تربیتی، دانشگاه کردستان) در مقالهای به موضوع چالشهای آموزش بزرگسالان و راهکارهایی جهت بهبود آن پرداختند. این مقاله در شماره ۲۹ فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی به چاپ رسیده است.
گزارش پیشرو با هدف آگاهی از آخرین تحولات نظامی جهان بوده که به لحاظ اهمیت میتواند تاثیر به سزایی بر امنیت و منافع ملی کشورهای جهان بهویژه نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و لذا طرح مباحث این چنینی فتح بابی برای بررسی بیشتر موضوع از سوی مسئولین و متخصصین حوزه امنیت ملی خواهد بود.